Sunday, December 17, 2006

Inte alltid som man tänkt sig...

I fredags så hamnade jag på en lägenhetsfest hos en kompis, som utvecklade sig till en mycket trevlig kväll, där M. och hans kompisar spelade gitarr och sjöng låtar av grupper och artister som Oasis, Ashcroft, Libertines, Babyshambles, Kooks, Beatles, Dylan, The Jam, Charlatans etc. Folket där var riktigt kanon och jag hade det väldigt trevligt.

Allsången var påtaglig flera gånger under kvällen, men nådde sitt klimax vid Champagne Supernova, som är en av mina absoluta favoriter med Oasis [fast hur många låtar säger jag inte det om?]. Även om jag är löjligt kär i deras version av Richard Ashcrofts "A Song For The Lovers"...sagolik stund.

























Det var skapligt kämpigt att komma upp ur sängen på lördagmorgon för att ta sig iväg till Uppsala och träffa lite gamla vänner som jag inte hade sett på fyra år, en gammal flickvän inräknad. Jag hade inga stora förhoppningar på att det skulle bli så kul, eftersom vi är relativt olika varandra och har rätt skilld smak gällande musik och intressen. Men jag måste säga att det var riktigt, riktigt trevligt, och jag en kompis till mig och min förra flickvän satt uppe och lyssnade på musik [jag lyckades vara den som blev cd-diktator, så självklart spisades bara det bästa], pratade gamla minnen och drack mängder med rödvin fram till småtimmarna innan vi somnade in på sängen. Och ibland så undrar jag om jag kanske fortfarande är 18 år gammal och bara funderar på "här och nu", för omdömmet är inte alltid det bästa när saker inte alltid blir som man tänkt sig...

Den här veckan så ska all fokus ligga på pluggandet, och terminens sista tenta, så att jag med gott samvete kan koppla av i i jul och mellandagarna. Dessutom så ska jag måla om hemma och försöka vara klok nog att lägga pengar på lite nya möbler, och inte härja runt på konserter, krog och klubb varenda vecka. Nej, i januari ska fokus ligga på att gå än mer ordning hemma och koppla av en hel del. Dessutom så ska jag ta upp fotandet igen, det har blivit alldeles för få tillfällen den här hösten.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home